cvicit

8 tipov ako naplno cvičiť

by / 0 Comments / 1136 View / 01/09/2014

 

Patríte medzi ľudí, čo celkom často cvičia, ale nedosahujete požadované výsledky. Či medzi ľudí, ktorí v posilňovni nemajú ani poňatia o tom, čo robia.

Dosiahnuť vaše posilňovacie ciele môže byť zložité a zatiaľ čo hlavnými zložkami sú ťažká práca a disciplína, existuje aj mnoho ďalších vecí, ktoré musíte poznať ešte predtým, než sa dostanete tam, kde chcete byť.

Tu je 8 tipov, ktoré vám pomôžu vytvarovať vaše telo do ideálnej podoby:

 

Zostavte si dobrý playlist

Dobrá hudba je základom dobrého cvičenia. Pomôže vám dostať sa do toho správneho rozpoloženia a udržať sa tam. Ak toho máte v hlave priveľa predtým, než prídete do posilňovne, môže to spôsobiť narušenie sústredenosti. Hudba vás bude hnať dopredu, ale taktiež vám pomôže sa naštartovať a dosiahnuť to, čo chcete.

Urobte alebo nájdite si playlist, ktorí vo vás zapáli ten správny oheň.

Spoznajte svoje ciele a úspechy

Nechoďte do posilňovne len tak a nerobte, čo vás napadne. Ak tak urobíte, tak pravdepodobnosť, že s tým skončíte, je veľmi veľká. Potrebujete systém.

Predtým, než vkročíte do posilňovne, by ste si mali zostaviť cvičebný plán. Mali by ste presne vedieť, ktoré cvičenia by ste mali vykonávať a po koľko opakovaní. Neodchádzajte predtým, než vykonáte všetko, čo máte naplánované. Toho sa týkajú tri dôležité body:

  1. Oveľa lepšie výsledky budete mať v prípade, že vykonáte všetky cviky, než keby ste vykonali len polovicu z nich.
  2. Budete v posilňovni efektívnejší v tom prípade, že budete mať všetko dopredu naplánované
  3. Ak sa budete snažiť urobiť všetko, dostanete za to tú odmenu.

Rovnako dôležité je, aby vaše ciele smerovali aj k vašim úspechom. Akonáhle skončíte svoj tréning, napíšte si do kalendára, čo ste urobili. Je to skvelé nielen pre organizačný účel, ale aj ako motivácia. Súťažte sami so sebou. Sledujte, či môžete dosiahnuť viac, než ste dosiahli minulý týždeň. Skôr než sa nazdáte, budete sa pozerať na kalendár plný víťazstiev.

Diéta podľa toho, čo chcete docieliť

Diéta a cvičenie idú ruka v ruke. Jeden bez druhého majú za následok len polovičné výsledky. Prečítajte si o diétach, ktoré vám pomôžu dosiahnuť to, o čo sa snažíte. Komunikujte s ľuďmi, ktorí sa snažia dosiahnuť to, čo vy. Sledujte, čo robia oni, spýtajte sa na ich dosiahnuté výsledky a pozorujte, či to funguje aj u vás.

Doprajte si jeden voľný deň. Dodržiavať prísnu diétu môže byť na škodu, obzvlášť ak ste začiatočníkom. Stanovte si jeden deň v týždni, kedy budete môcť jesť čokoľvek, ale tiež s nejakou mierou. Takto sa nemusíte cítiť zle, keď si budete dávať zmrzlinu – jednoducho ste si ju zaslúžili.

Cvičte správne

Forma je dôležitejšia než hmotnosť. Keď správne cvičíte, nielenže získate lepšie výsledky, ale tiež si tým pomôžete, aby ste sa nezranili. Ak cvičíte zlým spôsobom, nezáleží na tom, koľko zdvíhate, pretože budete vyzerať len ako nejaká figurína.

Nájdite si čas na to, aby ste si pozreli a naučili sa ako správne vykonávať jednotlivé cvičenia, ktoré chcete cvičiť. Internet vám ponúka širokú škálu videí a informácií, ktoré vám ukážu ako správne cvičiť.

Zraniť sa je tým najhorším, čo sa vám môže stať. Môžete stráviť dni v bolesti a nie je nič, čím by ste to napravili, okrem čakania. Tak nebuďte hlúpi a cvičte správnym spôsobom.

Buďte šťastnejší

Na endorfíny a kyslík!

Keď sa doženiete k “zlyhaniu svalov”, vaše telo uvoľní endorfíny, ktoré vás urobia šťastnejšími. Endorfíny (rovnako ako heroín, či morfium) pôsobia na receptory, nachádzajúce sa v mozgu, ktoré spôsobujú eufóriu a pocit, akoby ste sa nachádzali na vrchole sveta. Znižujú úzkosť, zvyšujú dôveru a zapĺňajú vás pocitom šťastia.

Ak v priebehu tréningu budete dýchať správne, vaše telo bude dostávať vysoký obsah kyslíka. Správne dýchanie je rovnako dôležité ako dobrá forma. Všeobecne platí, že vydychujete, keď vynakladáte maximálnu silu a nadychujete, keď robíte opak. Napríklad na posilňovacej lavičke, nadychujte sa, keď činku spúšťate a vydychujte, keď ju tlačíte nahor. Zostaňte sústredený a dýchajte správne pri každom opakovaní.

 Nájdite si partnera na cvičenie

Partneri na cvičenie sú skvelí hneď z niekoľkých dôvodov – pomôžu vám s motiváciou a udržia vás na vašej ceste.

Mať niekoho, s kým sa môžete podeliť o takýto „boj“, pomáha, a nie málo. Jedného dňa sa budete cítiť lenivo a váš partner vás vtedy zdvihne na nohy a odvedie cvičiť. Ďalší deň to bude naopak.

Váš partner vám tiež môže pomôcť skončiť opakovanie, keď už vaše svaly nebudú vládať. Pomôže vám to dosiahnuť svalové vyčerpanie, čo je aj cieľom, keď sa snažíte budovať svalovú hmotu. Učte sa jeden od druhého a podeľte sa s novými vecami, ktoré ste sa naučili od iných.

Mýľte svoje telo

Najlepšie výsledky prinášajú rôznorodé cvičenia. Ak robíte rovnaké cvičenie, v rovnaký čas a v rovnakú dobu, natrafíte nakoniec na tvrdé miesto. Svaly rastú, keď s nimi pracujete naplno a zo všetkých strán. To je dôvod, prečo je potrebné ich zmiasť.

Ak zistíte, že robíte na rovnakú svalovú partiu rovnakú kombináciu, zvoľte si inú. Ak chodíte do posilňovne stále večer, skúste tam ísť niekedy aj ráno.

Takto to meňte každých pár týždňov a vaše svaly budú stále rásť.

 Je to maratón, nie šprint

Dostať sa do dobrej kondície nie je otázkou jedinej noci. Nie je to niečo, čo sa stane za týždeň a tiež niečo, čo by ste mohli vykonávať len nárazovo. Udržiavať sa vo forme je spôsob života.

Vaše ciele by sa mohli zdať odstrašujúce a mohli by ste zostať naklonení sami sebe a snažiť sa robiť pre seba viac, ak je toho vaše telo schopné. Ak na to ešte nie je pripravené a odhrýzli ste si viac, než ste schopní požuť, bude to určite viesť k zraneniu. A tu opäť platí, nebuďte hlúpi!

Vezmite si to deň po dni. Načúvajte svojmu telu a pracujte svojím tempom. Keď budete zdraví, budete mať všetok čas na svete na dosiahnutie svojich cieľov. Keď sa zraníte, budete mať všetok čas na svete na čokoľvek okrem cvičenia.

 

Majte na pamäti, že cvičenie je ako žiarlivá milenka. Ak sa jej nebudete dostatočne venovať, pocítite jej hnev. Nezabúdajte na tieto rady a čoskoro budete vyzerať ako socha gréckeho boha.

 

 

 Zdroj: elitedaily.com

Foto via WeHearit