joga 14 c

Dôvody prečo vám jóga môže zlepšiť život

by / 0 Comments / 1148 View / 22/08/2014

Jóga nevyžaduje, aby ste boli určitého veku, výšky, hmotnosti, či náboženstva.

Tí z vás, ktorí si myslia, že jóga je len pre hippies, šialencov a niekoho, kto niekedy predniesol slová “dole pozerajúci pes” s vážnou tvárou … skúste sa zamyslieť znova. Je k dispozícii pre všetkých a je známe, že je jedným z najúčinnejších antidepresív. Najlepšie na tom je, že aj keď sa na nej stanete závislí, nie sú tam žiadne vedľajšie účinky.

Zo všetkých typov cvičení a fyzickej aktivity, jóga je jedným z najpopulárnejších a efektívnych foriem. Mnoho ľudí nedá dopustiť na jógu kvôli jej regeneračným a detoxikačným vlastnostiam. Znovu a znovu bolo dokázané, že cvičenie jógy má svoje fyzické a psychické výhody – lepšie držanie tela a navyše sa dokážete dotknúť prstami rúk prstov na nohách, po nejakom čase samozrejme.

joga 5

Musí tu byť nejaký dôvod, prečo ju ľudia cvičia a určite to nie je len z náboženského hľadiska. Niektorí tvrdia, že nemôžu ani vstať z postele, kým najprv nespravia nejaký cvik z jógy.

A prečo sú ľudia tak závislí na tomto cvičení? Pretož môže, doslova, zlepšiť život.

Pozrite sa na nasledujúce výhody, ktoré vám jóga ponúka:

No, prinajmenšom váš sexuálny život

“Pravidelné cvičenie jógy podporuje prekrvenie celého tela, vrátane panvovej oblasti, a tým zvyšuje sexuálne vzrušenie,” hovorí neurológ Vikas Dhikav z Naí Daillí. Aby ste videli tieto účinky, mali by ste cvičiť jógu hodinu denne po dobu štyroch týždňov, aby ste videli zlepšenie. Za pokus to stojí. Navyše vaše telo bude pevnejšie a pružnejšie.

joga 7

Naučíte sa načúvať svojmu telu

Časť étosu od Arianny Huffington je o tom, ako dostatočne načúvať svojmu telu. Cvičením jógy, sa naučíte veľa o svojom tele, od svojich fyzických možností, ako je flexibilita, až po to ako sústrediť svoju myseľ. Táto schopnosť je podstatná pre šťastnejší a zdravý život.

Mnohí veľkí filozofi v minulosti povedali, že ak chceme prerobiť svet, musíme prerobiť sami seba. Budete sa cítiť lepšie zakaždým, keď si zacvičíte jógu, pretože každý deň budete pociťovať určitý pokrok. Tento pocit zmeny k lepšiemu bude pozitívom vo vašom živote.

Otvorenejšia myseľ

Štúdia z Bostonskej univerzity preukázala, že cvičenie jógy spôsobuje produkovanie viac gama-aminomaslovej kyseliny, prírodnej chemickej látky produkovanej v mozgu, ktorá zvyšuje relaxáciu.

Jóga je taktiež skvelý spôsob, ako prekonať nejaký nepríjemný okamih, ako je vyhadzov z práce, rozchod, sklamanie a podobne. Otvára totiž myseľ a srdce, aby bolo možné získať viac energie a ponúkne vám pohľad, ktorý pomôže zvládnuť túto náročnú situáciu.

Takže skôr ako budete reagovať agresívne, či sa budete chcieť pomstiť, jóga vám pomôže naučiť sa veci prijať a nechať ísť. Čím rýchlejšie sa naučíte odpúšťať, tým skôr budete slobodnejší a šťastnejší.

Už žiadna diéta

Jóga nie je len o kardio cvičení a jedení hrozna. Nekáže vám hladovať. Skôr, vás naučí ako sa správne a zdravo stravovať.

Neznamená to, že jógou spálite najviac kalórií, len to, že môžete zmeniť váš ​​prístup k jedlu a k spôsobu života v dlhodobom horizonte. Výsledok pravdepodobne stojí za niekoľko pokusov.

joga 2

Budete vyzerať štíhlejšie

Navyše, vďaka jóge si zlepšíte držanie tela, naučíte sa naťahovať základné, ale aj vnútorné svaly. Všetci vieme, že už len to, že sedíte alebo stojíte vzpriamene, vám opticky odobere nejaké to kilo. Pri správnom držaní tela, budú vaše nohy vyzerať dlhšie.

Pomôže vám s opicou

Ráno sa zobudíte po ťažkej noci a máte opicu, nič príjemné. Detoxikácia cez víkend by mohla byť celkom dobrý nápad. Tu vám príde jóga vhod, pretože umožňuje fyzický, ale aj duševný detox.

Tu a teraz

Ako často ste nariekali, že už nevládzete ubehnúť ten posledný kilometer, že si musíte dať štvrtú kávu, že nie ste dosť dobrý vo svojej práci?

Všetci máme tendenciu kritizovať sami seba a zamerať sa na zlé, než na to všetko dobré. Jóga je o opaku, nezáleží na tom, ako dlho budete držať danú pozíciu, či koľkokrát ste cvičili. Je o uvedomení si “tu a teraz”, a ak sa naučíme trochu “seba-lásky”, tak by ste mohli byť šťastnejší.

Pomáha pri astme

Astma môže znieť triviálne na zozname ochorení, ale môže byť veľmi závažná a život ohrozujúca. Pacienti, ktorí cvičili jógu 10 týždňov, videli zlepšenie svojich astmatických príznakov o 43%.

Jogíni praktizujú hlboké dýchanie a zameriavajú sa na každý nádych a výdych. Takže ak sa naučíte efektívnejšie a lepšie dýchať, tak podporíte funkcie zdravých pľúc.

Lepší spánok

Kvôli nedostatku spánku ste podráždení, máte chuť na nezdravé jedlo a neviete sa plne sústrediť, či fungovať. Jedným z riešení je jóga, ktorá vám umožňuje “vypnúť” vašu myseľ a navodzuje zdravý stav uvoľnenia pred spánkom. Je to naozaj životná zmena pre každého, kto niekedy trpel nespavosťou.

joga 3

Môže vám pomôcť otehotnieť

Ako sme už spomínali, jóga podporuje prekrvenie celého tela, vrátane panvovej oblasti. Bolo dokázané, že zvyšuje počet spermií,ich kvalitu a dokonca zlepšuje zdravie prostaty.

Väčšia pravdepodobnosť, že budete žiť dlhšie

No, podľa nórskej štúdie sa zlepší váš imunitný systém. Jóga, posilní imunitný systém na bunkovej úrovni a to v skutočnosti zvyšuje vašu celkovú pohodu viac ako,keby ste išli niekde na výlet.

Budete o niečo múdrejší

Podľa článku v Scientific American, sa u ľudí, ktorí pravidelne študovali jógu, zistilo, že majú viac mozgových buniek v určitých oblastiach mozgu a kľúčové oblasti mozgu rástli v korelácii s počtom hodín strávených cvičením jógy.

Lepšie výsledky v práci

Cvičenie jogy vám pomôže sústrediť sa a koncentrovať sa na prácu, a to je veľmi dôležité. Najmä v tej dobe, keď ste v počiatočných fázach svojej kariéry a stále sa učíte, ako to v reálnom svete funguje a ako liezť po kariérnom rebríčku.

Je dôležité sústrediť sa na úlohy, ktoré vám pomôžu pozitívne rásť. Meditáciou a jógou sa naučíte vytvoriť si jasnú víziu a pochopiť svoje schopnosti. Takže postupne budete môcť prispieť k vašej práci zodpovedajúcim spôsobom.

joga 13

 

 

Foto via WeHearIt, esquire.com, WIVKA